کاکتوس من

ام اس کامتوس یه وبلاگ خیلی خوب و قشنگه که ادمینش قصد داره مطالب جدید و قشنگ رو برای شما عزیزان آماده کنه . حتما به وبلاگ ما سر بزنید

طبقه بندی موضوعی

رسوایی کمبریج Analytica: همه چیز را شما باید بدانید

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

مسائل مربوط به امنیت اطلاعات اینترنت در حال حاضر در حال حاضر در حال حاضر و رسوایی Cambridge Analtica به ارمغان می آورد سیستم نقص در حفظ حفظ حریم خصوصی داده ها توسط شرکت های فن آوری های بزرگ است. به عنوان یک کاربر از فیس بوک، من قطعا نگران خواهد شد اگر اطلاعات شخصی من توسط یک برنامه شخص ثالث استفاده می شود فقط به این دلیل که من پر از یک بررسی و یا پاسخ چند سوال در فیس بوک.


رسوایی کمبریج آنالیتیک چیست؟


کمبریج Analytica، یک شرکت Analytics Data Analytics گزارش داده است که اطلاعات کاربر فیس بوک را برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده مورد استفاده قرار داده است. نقض اطلاعات توسط یک کارمند سابق CA، کریس ویله، در معرض دید قرار گرفت.

این حادثه در ابتدا توسط کانال 4 پخش تلویزیونی بریتانیا گزارش شد. مدیرکل ارشد CA، Alexender Nix پس از گزارش معلق شده است. این خبر تایید کرد که داده های 50 میلیون کاربر فیس بوک برای اجرای مبارزات انتخاباتی چند هدفه در طی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. از این 50 میلیون نفر فقط 270 هزار نفر موافقت کردند که از اطلاعات خود استفاده کنند. کمبریج Analytica داده ها را از Alexender Kogan بنیانگذار برنامه ای به نام 'thisisyourdigitallife' به دست آورد. این برنامه کاربران فیسبوک را برای اشتراک اطلاعات شخصی خود با مشارکت در یک مسابقه شخصیتی به اشتراک گذاشت.


درباره کمبریج Analytica

این شرکت تحقیقاتی و تحلیلی با کمک استیو بونون، استاد ارشد سابق دونالد تامپف، راه اندازی شده است. این شرکت در سال 2013 تشکیل شد. این شرکت از سوی رابرت مرسر تأمین مالی شده بود که گزارش شده است که اهدا کننده اصلی کمپین های جمهوری خواه است.

مدیر اجرایی همچنین تأیید کرد که این شرکت در حال انجام ممیزی شخص ثالث برای درک اینکه آیا هنوز اطلاعات شخص ثالثی با این شرکت وجود دارد. او توضیح داد که این شرکت معتقد است که داده ها مطابق با قوانین حفاظت از اطلاعات فیس بوک مورد استفاده قرار می گیرند.

دادخواست علیه فیس بوک

از زمان وقوع انفجار اطلاعات، فیس بوک چهار بار توسط چهار نفر مجزا مورد تقاضا قرار گرفته است. این پرونده ها توسط یک کاربر فیس بوک ثبت شده است، دو نفر از سهامداران فیس بوک یک وکیل از سان خوزه، کالیفرنیا است.


مکالمات ضد فیس بوک

در عین حال، #deletefacebook هشتگ تغییر یافته در توییتر و Brian Action، یکی از موسسین WhatsApp نیز شرکت کرد:

  • amir barmaj

Analytica

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی